June 06, 2014

old days.

flash back maybe ?



还记得小时候我是个爱哭鬼。名副其实,我连去幼儿园都可以哭上几个小时。小时候我很喜欢粘着父母 妈妈一离开我的视线我就会开始发脾气哭个不停。妈妈没办法只好做在课室后面跟我一起上学 哈哈哈 我真的很坏对吧?就连那里的老师也那我没办法。这段日子大概维持了几个星期吧?过后我习惯了 妈妈也不再陪伴我上学了。每天早上妈妈会送我去上学 然后中午放学了 婆婆就会步行到幼儿园带我回家。我喜欢牵着婆婆的手一起走上斜坡 慢慢地步行回家。我呢,很调皮。与其走在柏油路上 我更喜欢走在水沟旁然后把婆婆的手牵得紧紧的 深怕会在下一秒不小心掉进水沟。每一次回家都会经过一间种了许多红色大红花的屋子。他把大红花都种在篱笆旁 我就会很习惯性地伸手去采最大最艳丽的那一朵。每一次采了大红花后 我很喜欢把它插在头发上 呵呵 回家后我会把它放在装有水的容器里 可是每次过了大概一天就会枯萎了。我想,如果那家的主人发现我每一次都采他们家的大红花 我可能已经被最杀了吧。小时候还真不怕死 ㅋㅋㅋ 



然后我好像是在七八岁的时候开始学钢琴。那是其实妈妈也建议我不要学先 等长大一点再学也不迟啊。可是我就是特别坚持想要学钢琴 原因?因为我每次看到钢琴老师都会给姐姐贴纸 以前我真的和爱贴纸 已经收集了大概五六本吧 直到现在我也收着 只不过过了那么长一段时间 贴纸也开始慢慢掉落了 有很多都因为粘性太差了全都掉了下来。就是为了贴纸 我开始学钢琴。一开始我真的还蛮喜欢的 可是随着程度变高了 我越来越不喜欢。我没有足够的练习导致越来越退步 学的进度也越来越慢了。学到了 grade 3 我决定放弃了,妈妈也同意了 毕竟如果她逼我继续学 我也不会感兴趣 简直就是浪费钱啊。学钢琴真的不便宜的!放弃了钢琴,我在五年级的时候开始学美术。我到家里附近的安亲班那里学。那个安亲班也是我补习的地方 所以很方便!其实我一直都对画画很感兴趣就是欠缺了天分 自己画画也不怎么样。画画我是学了两年,六年级毕业后就不打算继续学了因为在那里学画画的都是小学生 如果我中学了还在那里学真的会很奇怪啊。初三,考完了大考之后 妈妈替我报名学韩文!直到现在我也还在学啊,而且真的很喜欢!为了以后的梦想 我一定会继续学习的。很快的 再多几堂课我又上完了一个 level,进度不错!哈哈。



I guess I need to continue my post with english because there's something wrong with my laptop, I can't type chinese. I have no idea why also, & too lazy to find out why so I should use english instead ! So, I guess this will be my last update before boarding my flight to S.E.O.U.L ! I am going to the airport tomorrow night and fly at 0100 midnight. Really looking forward, but yeah I am quite worry that I won't be able to communicate with the korean there. But, I will do my best xx. Guess it's time to show my mummy that I can stay and study in korea in the future. The first step to achieve this dream is to study korean and yes, I am already studying. The second step is go to the country again and look at their university (if only I have a chance to go in.) Anyway, I guesss I need to study extra hard for it. Everyone have a dream, but the chance to success is low, not everyone have the luck to achieve their dream, right? However, I know hard works do pay back! 

Hopefully, I will have an unforgettable journey in Seoul ! See ya soon, I'm pretty sure I will blog a lot about it when I am back from the trip ! I AM SO EXCITED ! The last time I visited seoul is at 2011 if I am not mistaken, it had been 3 years & I am finally going back to this beautiful country! The last time I went was in December which is winter season and this time, its going to be summer! I want to shop a lot of k-fashion over there and buy a lot of albums hehehehe. And of course, please let me meet exo either outside sm building or on street? Goodbye, I am going on a route that I want to step on it again in the future ! 

No comments:

Post a Comment

dream, comes true.

好像是一個從 15 歲開始的夢想 吧,而自從有了這個夢就常常把它掛在嘴邊,掛在心裡。為了讓夢想變成現實,做了很多付出。也許在別人眼中那些付出不值多少可是就是這些一點一滴的付出讓我走到了目的地。 而,我付出的努力,也帶給了我幸運。 「 越努力,越幸 运。」...